عکس شگفت انگیزترین رکوردهای جهان در سال ۲۰۱۰
نوشته شده توسط : فرتاش چارانی

هر سال که می گذرد، صدها و شاید هم هزاران رکورد در زمینه های مختلف در جهان شکسته می شود از مهندسی گرفته تا معماری و هوا فضا…
عکس شگفت انگیزترین رکوردهای جهان در سال ۲۰۱۰

نشریه دیسکاوری با رو به پایان گذاشتن سال ۲۰۱۰ میلادی انتشار ترینهای سال گذشته را آغاز کرده و لیستی از برترین رکوردهای سال رو به پایان میلادی را منتشر کرده است.
هر سال که می گذرد، صدها و شاید هم هزاران رکورد در زمینه های مختلف در جهان شکسته می شود از مهندسی گرفته تا معماری و هوا فضا. نشریه دیسکاوری هفت مورد از شگفت انگیزترین رکوردهای جهان در  سال ۲۰۱۰ را منتشر کرده است:

بزرگترین کشتی کروز: در ۱۳ نوامبر سال ۲۰۱۰ کشتی متعلق به شرکت بین المللی کارائیب رویال به نام “Allure” از فنلاند به خانه خود در فلوریدا رسید. این کشتی خواهر کشتی غول پیکر دیگری به نام “Oasis” است که از سال ۲۰۰۹ بر روی آب دریاها شناور است.

 

این دو کشتی از بسیاری از جنبه ها با یکدیگر برابرند: هر دو در حدود ۶۵ متر از سطح دریا ارتفاع داشته و از ۱۶ عرشه و فضایی برای پذیرایی از پنج هزار و ۴۰۰ نفر برخوردارند. همچنین تعداد کارمندان این دو کشتی بالای دو هزار نفر است.

 

 

عکس شگفت انگیزترین رکوردهای جهان در سال ۲۰۱۰

 

همچنین طول هر دو این کشتی ها ۳۶۰٫۸۸ متر است اما از نظر فنی Allure  در حدود ۶ سانتیمتر از Oasis بلندتر است و همین اختلاف اندک کشتی Allure را به بزرگترین کشتی مسافرتی کروز در جهان تبدیل کرده است.

 

بلندترین ساختمان جهان: درهای برج دبی یا برج خلیفه در ژانویه سال ۲۰۱۰ به روی عموم گشوده شد. ارتفاع این سازه غول پیکر ۸۲۷٫۸۳ بوده و بیش از ۱۶۰ طبقه دارد، بیشترین تعداد طبقاتی که تا به حال در بلندترین ساختمانهای جهان به ثبت رسیده است.

 

عکس شگفت انگیزترین رکوردهای جهان در سال ۲۰۱۰

 

این برج نه تنها منجر به کوتاه نشان دادن دیگر ساختمانهای همسایه شده بلکه از رکورد دار پیشین بلندترین ساختمان جهان، برج تایپه ۱۰۱ در تایوان ۳۲۰ متر بلندتر است




:: موضوعات مرتبط: گرافیک , تصاویرپس زمینه-عجیب و ... , ,
:: برچسب‌ها: دانلود , تصویر , عکس , تصاویر , ها , عجایب , عجیب , شگفت , انگیز , رکورد , گینس ,
:: بازدید از این مطلب : 1740
|
امتیاز مطلب : 67
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 بهمن 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: